بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان
صفحه اصلی وبلاگ گیم مگ تکاف راهنمای خرید بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون تومان

بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون تومان

با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت بازی‌های کامپیوتری افزایش یافته است. همین امر موجب شده تا گیمرها، انتظار بیشتری از عملکرد سیستم‌های گیمینگ داشته باشند. تمامی قطعات از جمله پردازنده‌های چند هسته‌ای تا کارت‌های گرافیک پیشرفته و حافظه‌های سریع، می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر تجربه نهایی کاربر داشته باشند. در همین راستا، در این مقاله به بررسی کامل قطعات برای بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون تومان می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای این مقاله از تکاف مگ با ما همراه باشید.

قطعات لازم برای بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

در اسمبل یک سیستم گیمینگ باید چه مواردی را لحاظ کرد، باید قطعات زیر را لحاظ کرد:

قطعات اصلی سیستم گیمینگ:

  • پردازنده
  • مادربورد
  • رم
  • گرافیک
  • حافظه ذخیره‌سازی
  • خنک کننده پردازنده
  • پاور
  • کیس
  • مانتیور
  • کیبورد
  • ماوس

لوازم جانبی سیستم گیمینگ:

  • فن کیس
  • هولدر کارت گرافیک
  • نورپردازی داخل کیس
  • کابل اسلیو
  • خمیر سیلیکون

در ادامه لیست تمامی قطعات پیشنهادی برای جمع‌آوری یک سیستم عالی برای شما قرار داده شده است:

1. پردازنده؛ Intel Core i5-12400F

در یک سیستم گیمینگ، مسئولیت اجرای روان و بدون لگ بازی‌ها، مدیریت منابع و انجام پردازش‌های سنگین و پیچیده بر عهده پردازنده است. بنابراین با انتخاب یک پردازنده قوی، علاوه بر بهبود تجربه کاربری، کیفیت اجرای بازی‌ها چند برابر می‌شود.

یکی از بهترین پردازنده‌ها برای سیستم گیمینگ تا 40 میلیون تومان، پردازنده Intel Core i5-12400F است. فرکانس پایه این محصول، با 6 هسته و 12 رشته پردازشی، 2.5 گیگاهرتز است که در حالت توربو تا 4.4 گیگاهرتز نیز می‌رسد. این پردازنده نسل دوازدهم، با داشتن فناوری Hyper-Threading، می‌تواند به طور همزمان چندین وظیفه را اجرا کند و برای سیستم‌های گیمینگ و مولتی تسکینگ، بسیار مناسب خواهد بود.

پردازنده سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

2. مادربرد؛ ASUS Motherboard PRIME B660M-K DDR4

مادربرد، میزبان تمامی قطعات داخل کیس است و ارتباط بین قطعات را برقرار می‌کند. انتخاب یک مادربرد مناسب برای سیستم گیمینگ، تأثیر زیادی بر پایداری و کارایی آن خواهد داشت. برای سیستم پیشنهادی با 40 میلیون، مادربرد ایسوس مدل ASUS Motherboard PRIME B660M-K DDR4 در نظر گرفته شده است. این محصول، با داشتن سوکت LGA 1700، با پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم برند اینتل سازگاری دارد.

مادربرد PRIME B660M-K DDR4 از برند ایسوس، دارای 2 عدد اسلات حافظه رم با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت و فرکانس پشتیبانی شده 3200 مگاهرتز است که این فرکانس در حالت اورکلاک تا 5333 مگاهرتز نیز می‌رسد. همچنین در این محصول، 2 عدد اسلات M.2 با استاندارد PCIe 4.0 x4 و 4 عدد رابط SATA 3.0 برای اتصال به حافظه‌های پرسرعت، در نظر گرفته شده است.

PRIME B660M-K D4

3. کارت گرافیک؛ Asus Dual GeForce RTX 3050 OC 6GB

از دیگر قطعات مهم یک سیستم گیمینگ تا 40 میلیون که تأثیر کاملاً مستقیمی بر تجربه بازی دارد، کارت گرافیک است. یک انتخاب خوب برای این قطعه، کارت گرافیک Asus Dual GeForce RTX 3050 OC 6GB است که کاملاً برای اجرای بازی‌های سنگین و پردازش‌های گرافیکی پیچیده مناسب خواهد بود.

فناوری Ray Tracing به کار رفته در محصول، موجب بهبود نورپردازی و سایه‌زنی در بازی‌ها و ایجاد تجربه واقع‌گرایانه می‌شود. همچنین با وجود 2560 واحد هسته کودا، کارت گرافیک Dual GeForce RTX 3050 OC از برند ایسوس، عملکرد بالایی در پردازش‌های موازی از خود نشان می‌دهد.

کارت گرافیک ایسوس ASUS DUAL RTX 3050 6GB OC

4. حافظه رم (RAM)؛ VENGEANCE LPX 16GB 3200MHz C16

حافظه رم (RAM) جزو اجزای کلیدی هر سیستمی به شمار می‌رود. در یک سیستم گیمینگ عالی، حافظه رم با ظرفیت کافی و سرعت بالا، می‌تواند در اجرای روان‌تر بازی‌ها، کاهش زمان بارگذاری و بهبود عملکرد در زمان اجرای چندین برنامه، موثر باشد.

حافظه رم دسکتاپ تک کاناله Corsair مدل VENGEANCE LPX 16GB 3200MHz C16، یک پیشنهاد عالی برای سیستم گیمینگ با بودجه 40 میلیون است. این محصول با داشتن ظرفیت مناسب و سرعت کافی، می‌تواند پردازش داده‌ها را با سرعت بالاتری انجام دهد و عملکرد سیستم را بهبود بخشد.

VENGEANCE 16GB Dual 3200MHz C16

5. خنک‌کننده پردازنده (CPU FAN): کولر مستر HYPER 212 ARGB

داشتن یک خنک‌کننده مناسب می‌تواند دمای پردازنده را در محدوده‌ای ایمن نگه‌ دارد. برای سیستم پیشنهادی با 40 میلیون بودجه، خنک کننده پردازنده COOLERMASTER HYPER 212 ARGB می‌تواند بهترین انتخاب باشد. طراحی برجک چهار لوله‌ای، فن ARGB، سازگاری گسترده با داشتن سوکت‌های مختلف از جمله LGA 1700 و امکان نصب آسان، از جمله ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

خنک کننده پردازنده کولر مستر COOLERMASTER HYPER 212 ARGB

6. منبع تغذیه (Power Supply): Corsair RM 750W Gold

این قطعه تأثیر مستقیمی بر پایداری و عمر مفید سیستم گیمینگ دارد. منبع تغذیه کورسیر گیمینگ Corsair RM 750W Gold با توان 750 وات، کابل‌های ماژولار و فن بی‌صدا یک پیشنهاد عالی برای سیستم گیمینگ به شمار می‌رود.

پاور - منبع تغذیه کورسیر گیمینگ Corsair RM 750W Gold

7. کیس (Case): DeepCool CC560 ARGB Black

بدنه کیس علاوه بر جنبه زیباشناختی سیستم، باید از نظر بهینه‌سازی کارایی مناسب باشد و فضای کافی برای قرار گرفتن قطعات را فراهم سازد. کیس Deepcool CC560، یک انتخاب عالی برای سیستم گیمینگ با بودجه 40 میلیون است که دارای فضای کافی، جریان هوای بهینه و مدیریت کابل‌ها است.

کیس گیمینگ دیپ کول مدل DeepCool CC560 ARGB Black

اسمبل هوشمند سیستم گیمینگ تکاف

برای انتخاب صحیح قطعات برای سیستم گیمینگ نیاز به آگاهی و اطلاعات دقیقی خواهد بود. تکاف، با راه‌اندازی بخش اسمبل هوشمند ، به شما کمک می‌کند با توجه به میزان بودجه خود، بهترین سیستم را برای خود گردآوری کنید.

1 دیدگاه در “بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون تومان

  1. Thunder گفت:

    همه قطعات نسبت به قیمت عالین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *