ساخت پردازنده پلی استیشن 6 توسط AMD
صفحه اصلی وبلاگ گیم مگ تکاف اخبار آیا سونی برای پلی استیشن 6 از پردازنده اینتل استفاده می‌کند؟

آیا سونی برای پلی استیشن 6 از پردازنده اینتل استفاده می‌کند؟

از گذشته تا کنون، اکثر کنسول‌های بازی خانگی به پردازنده‌های شرکت AMD مجهز بوده‌اند. به جز کنسول نینتندو سوئیچ که با پردازنده نیمه سفارشی ساخت کمپانی NVIDIA طراحی شده است، کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری Xs همگی دارای پردازنده AMD هستند. با این حال، شرکت اینتل در سال 2022 با شرکت سونی در رابطه با طراحی، ساخت و تأمین پردازنده‌های کنسول نسل دهمی پلی استیشن 6 مذاکره کرد. اینتل قصد داشت تا با کنار زدن شرکت ADM در زمینه طراحی کنسول‌های گیمینگ، با سونی همکاری کند. این قرارداد می‌توانست میلیاردها دلار برای شرکت Intel درآمد به همراه داشته باشد. اما با همه این‌ها، مذاکرات اینتل با سونی، به نتیجه نرسید!!!!

تکاف مگ را همراهی کنید.

شکست اینتل در طراحی پردازنده PS6

خبرهای جدید از مذاکره اینتل با سونی برای ساخت پردازنده PS6

با توجه به منابع رویترز، جزئیاتی از گفت‌وگوی دو کمپانی اینتل و سونی منتشر شده که چگونه اینتل این موقعیت منحصر به فرد و فوق‌العاده را از دست داده است. بر اساس این اطلاعات، به نظر می‌رسد دلیل اصلی لغو قرارداد و شکست مذاکره، عدم توافق اینتل بر سر میزان سودی است که شرکت سونی باید به این کمپانی پرداخت کند. در طرف مقابل اما، کمپانی AMD با نشان دادن انعطاف بیشتر در میزان مبلغ قرارداد و قیمتی پایین‌تر توانست به مذاکره را با موفقیت به سرانجام برساند.

AMD جایگزین اینتل برای ساخت پردازنده پلی استیشن 6

مذاکره اینتل و سونی با حضور مدیران اصلی، مدیران اجرایی و مهندسان ارشد برای تأمین پردازنده‌های پلی استیشن 6 در سال 2022 انجام شد و چندین ماه به طول انجامید. همانطور که مشخص است، در طی دو نسل اخیر، کمپانی سونی برای کنسول‌های خود از پردازنده‌های شرکت AMD استفاده کرده است. از آنجایی که قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبلی روی کنسول‌های جدید بسیار مهم و دارای اهمیت است.

بنابراین همکاری سونی با کمپانی Intel و استفاده از پردازنده‌های این شرکت می‌توانست چالش‌ها و پیچیدگی‌های زیادی در اجرای آثار PS4 و PS5 به همراه داشته باشد. مطابق با اطلاعات منتشر شده از دو منبع داخلی، این موضوع نیز یکی از بحث‌های مهم مذاکرات میان مهندسان دو کمپانی سونی و اینتل بوده و احتمالاً نقش مهمی در لغو قرارداد ایفا کرده است.

همکاری سونی و AMD در پلی استیشن 6

سخن پایانی

به نقل از اینسایدر گیمینگ، سونی تصمیم دارد تا در کنسول نسل دهمی پلی استیشن 6 باز هم از تراشه‌های شرکت AMD استفاده کند. این تصمیم، تأثیر مهمی بر قابلیت‌های کنسول خواهد داشت. بر اساس گزارش جدید خبرگزاری رویترز، توسعه و طراحی کنسول نسل بعدی سونی، از مدت‌ها پیش آغاز شده است و یکی از مهم‌ترین اقدامات، می‌تواند تأمین تراشه‌های این کنسول باشد.

طبق این گزارشات، با شکست مذاکرات اینتل با کمپانی سونی، این شرکت تصمیم دارد تا همچنان با کمپانی AMD برای تأمین پردازنده PS6 همکاری کند. از دلایل اصلی شکست اینتل در مقابل AMD، مسئله سازگاری پردازنده با بازی‌های نسل‌های قبلی (Backwards Compatibility) است. همچنین مبلغ نهایی اینتل و میزان سود درخواستی کمپانی، مورد قبول تیم سونی قرار نگرفت.

به نظر می‌رسد، سونی با این تصمیم، تجربه‌ای یکپارچه‌تری را برای کاربران خود فراهم می‌کند و امکان اجرای بازی‌های نسل قبلی روی کنسول جدید نیز وجود دارد. نظر شما در رابطه با این تصمیم سونی چیست؟ آیا این تصمیم می‌تواند تأثیری بر آینده بازی‌های ویدئویی داشته باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *