معرفی نینتندو سوییچ 2
صفحه اصلی وبلاگ گیم مگ تکاف اخبار تصاویر لو رفته از نینتندو سوییچ 2

تصاویر لو رفته از نینتندو سوییچ 2

بعد از مدت‌ها انتظار، رسانه گیم اسپات (GameSpot) اعلام کرد که تصاویری از طراحی‌های اولیه کنسول دستی نینتندو سوییچ 2 به طور غیررسمی در فضای مجازی، منتشر شده است. این تصاویر لو رفته در ابتدا در شبکه‌های اجتماعی چینی مشاهده شدند و سپس در ردیت نیز دست به دست چرخیدند تا نگاهی اجمالی به کنسول نسل بعدی نینتندو داشته باشند.

البته ماه‌ها قبل نیز هیروشی هایاس (Hiroshi Hayase)، تحلیلگر و مدیر تحقیقات Omdia، طی اعلامیه‌ای به رسانه بلومبرگ گزارش داد که نسخه جدید کنسول نینتندو سوییچ ممکن است امسال با یک صفحه نمایش هشت اینچی در بازار عرضه شود. همچنین با توجه به تصاویر منتشر شده، طراحی کنسول نسل دوم، تفاوت چندانی با مدل فعلی ندارد ولی در ویژگی‌های سخت‌افزاری، شاهد بهبود قابل توجهی خواهیم بود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این کنسول جدید، تا انتهای مقاله با تکاف مگ همراه باشید.

تصاویر لو رفته از نینتندو سوییچ 2
تصاویر لو رفته از نینتندو سوییچ 2

ویژگی‌های لو رفته از نینتندو سوییچ 2

چند ماهی است که کمپانی نینتندو به طور رسمی اعلام کرد که کنسول جدید نینتندو سوییچ 2 یا همان Switch 2 را در سال 2025 عرضه می‌شود. اما کاربران با رهگیری یک محموله ارسالی از نینتندو، موفق به کشف برخی مشخصات و ویژگی‌های فنی کنسول نسل دوم Switch 2 شدند. در ابتدا تصور می‌شد که این محصول در سال 2024 در بازار عرضه شود اما این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفت در سال جاری نیز همچنان سوییچ 1 را به فروش برساند.

به طور کلی، کنسول جدید نینتندو دارای 12 گیگابایت حافظه رم است که در دو ماژول 6 گیگابایتی با سرعت 7500 MT/s ارائه می‌شوند. البته هنوز مشخص نیست که این حافظه‌ها از نوع LPDDR5 یا  LPDDR5X هستند. این در حالی است که نینتندو سوییچ 1 فعلی، تنها 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4 دارد که با سرعت 3200 MT/s ارائه می‌شود. در واقع در سری کنسول‌های جدید شرکت نینتندو، ظرفیت حافظه رم و سرعت آن، بیش از دو برابر شده است.

ویژگی های کنسول نسل دوم نینتندو

مشخصات سخت افزاری کنسول نسل دوم نینتندو

همچنین گفته شده که Switch 2، دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 است. سوئیچ فعلی اما تنها 32 گیگابایت حافظه دارد که بخشی از آن نیز توسط سیستم به کار گرفته شده و تنها 25.9 گیگابایت آن، برای استفاده کاربر، باقی مانده است. اگرچه کاربران می‌توانند برای افزایش میزان حافظه دستگاه خود، از کارت‌های microSD استفاده کنند.

در گذشته، برخی منابع اذعان داشتند که نینتندو سوییچ 2، اینبار با پردازنده ساخت کمپانی AMD ارائه می‌شود. ولی ظاهراً کمپانی نینتندو، هنوز وفاداری خود را پردازنده‌های ساخت NVIDIA حفظ کرده است و در Switch 2 نیز از تراشه نیمه سفارشی و بهبودیافته X1+ استفاده می‌کند. تراشه کنسول سوییچ 1 از نوع NVIDIA Tegra X1 است. همچنین گفته می‌شود در کنسول نسل دو، فرمت کارتریج جدیدی معرفی خواهد شد؛ این در حالی است که این کنسول از کارتریج‌های Switch فعلی نیز پشتیبانی می‌کند.

خصوصیات نینتندو سوییچ 2
خصوصیات نینتندو سوییچ 2
صفحه نینتندو سوییچ 2
صفحه نینتندو سوییچ 2

سخن پایانی

مطابق گزارشات Vandal، نینتندو سوییچ 2 در سال 2025 عرضه خواهد شد. با این حال ادعا می‌شود، اگرچه سخت‌افزار این کنسول آماده عرضه است ولی کمپانی نینتندو راه‌اندازی خود را متوقف می‌کند تا مجموعه‌ای قوی‌تر از بازی‌ها پس از انتشار را پشتیبانی نماید. با تکاف همراه باشید تا در صورت انتشار هرگونه خبر جدیدی، بلافاصله از آن مطلع شوید. نظرات و پیش‌بینی‌های خود را در رابطه با کنسول نسل دوم با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه در “تصاویر لو رفته از نینتندو سوییچ 2

  1. Thunder گفت:

    بازم خیلی زوده ممکنه این اطلاعات تغییر کنه

  2. Thunder گفت:

    دیزاینش احتمالا فرقی نمیکنه خیلی فقط سخت افزارش فرق میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *