راهنمای خرید موس بلوتوثی

راهنمای خرید موس بلوتوثی

اگر به دنبال خرید موس برای کامپیوتر یا لپ تاپ خود هستید، مطمئناً با تنوع زیاد این محصول در بازار مواجه شده‌اید. موس‌ها در انواع بدون سیم و با سیم تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در بین انواع موس‌‌های بدون سیم، انواع موس بلوتوثی طرفداران زیادی دارد. به طور کلی، با توجه به مدل‌ها و برندهای مختلف موجود در بازار برای این محصول، تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای در جهت راهنمای خرید موس بلوتوثی برای شما گردآوری کنیم تا علاوه بر آشنایی با بهترین موس‌های بلوتوثی موجود، با نکات مهم خرید این محصول آشنا شوید. تا انتهای این مقاله کاربردی از تکاف مگ ، با ما همراه باشید.

تفاوت موس‌های بی‌سیم وایرلس با موس‌های بلوتوثی

شاید یکی از پرتکرارترین سوالات در بین افراد، رابطه میان موس‌های بی‌سیم و تفاوت آن با آن با انواع موس بلوتوثی است. موس‌های بی‌سیم یا وایرلس از طریق یک قطعه به نام دانگل به گجت‌های مختلف متصل می‌شوند؛ این در حالی است که برای اتصال موس‌های بی‌سیم، نیازی به دانگل نیست و می‌توان موس را به تمامی گجت‌های دارای بلوتوث متصل کرد. از مزایای این نوع موس می‌توان به این موضوع اشاره داشت که در انواع لپ‌تاپ و نوت‌بوک به علت پورت‌های محدود، اشغال یک پورت USB برای اتصال دانگل و استفاده از موس، منطقی به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین موس‌های بی‌سیم با قابلیت اتصال بلوتوث، کاربردی‌تر خواهند بود.

راهنمای خرید موس بلوتوثی

انتخاب از بین مدل‌ها و برندهای مختلف در زمان خرید موس بلوتوثی می‌تواند آزاردهنده باشد؛ بنابراین مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب این محصول در نظر داشته باشید، در ادامه برایتان لیست شده است:

  • وزن موس بی‌سیم موردنظر: باید توجه داشته باشید که موس‌های بی‌سیم و بلوتوثی به نسبت موس‌های سیمی، وزن بیشتری دارند و این امر به علت وزن اضافی باتری‌ها بوده است. وزن موس می‌تواند در حرکت‌دهی و راحتی در استفاده، تأثیر مستقیم داشته باشد.
  • اندازه انواع موس بلوتوثی: اندازه موس و راحتی کار با آن، در اکثر موارد، وابسته به سلیقه کاربران خواهد بود. در صورتی که عملکرد دقیق موس برای شما چندان اهمیتی ندارد، می‌توانید با خیال راحت به سراغ هر شکل و اندازه‌ای که دلخواهتان است، بروید.
  • نوع سنسور موس بی‌سیم: موس‌های بی‌سیم با انواع حسگر اپتیکال یا حسگر نوری در بازار عرضه می‌شوند. موس‌ها با حسگر اپتیکال را حتماً باید روی سطوح صاف و غیرشفاف مورد استفاده قرار داد؛ این در حالی است که موس‌ها با حسگر لیزری، به علت رزولوشن و دقت بالا، بر روی هر سطحی می‌توانند عملکرد عالی داشته باشند.
نکات مهم در خرید موس بلوتوثی
  • دقت و حساسیت موس (DPI): برای سنجش میزان حساسیت موس بی‌سیم از واحد DPI یا نقطه در اینچ استفاده می‌شود. هرچه این شاخص بالاتر باشد، حساسیت موس بیشتر است.
  • باتری موس بلوتوثی: در اغلب موس‌های بی‌سیم بلوتوثی، از یک یا دو باتری AAA قابل تعویض استفاده می‌شود. عمر این باتری‌ها به گونه‌ای است که به ندرت نیاز به تعویض خواهند داشت. اما در موس‌های بدون نیاز به باتری، باتری‌های داخلی تعبیه شده است که می‌توان با استفاده از شارژر یا داک‌های همراه، آن‌ها را شارژ کرد.

معرفی 3 مورد از بهترین انواع موس بلوتوثی در بازار

1- موس گیمینگ ریزر مدل Atheris

موس گیمینگ Atheris از برند ریزر، از بهترین محصولات این حوزه با طراحی ارگونومیک است که برای استفاده هر دو دست، ساخته شده است. تمامی دکمه‌های جانبی این محصول در سمت راست قرار گرفته‌اند و با وجود سنسور بسیار دقیق به کار رفته در آن، در هنگام بازی، هیچ هدفی از چشم شما دور نخواهد بود. شما می‌توانید با به کار بردن از دو باتری قلمی در این موس، از آن به مدت 350 ساعت بی‌وقفه استفاده کنید.

خرید موس بلوتوثی ریزر Atheris

2- موس گیمینگ ریزر مدل  Orochi V2 Wireless

این موس، از طراحی‌های جدید برند ریزر است که با اندازه بسیار کوچک و شارژدهی بالا، به محبوبیت زیادی در بین گیمرها دست یافت. شما می‌توانید با اتصال از طریق بلوتوث، به مدت 950 ساعت از موس Orochi V2 Wireless برند ریزر استفاده کنید. تنها نکته منفی در این محصول، وجود دکمه‌های جانبی در سمت چپ است که استفاده از آن را برای چپ دستان تقریباً غیرممکن می‌کند.

خرید موس بلوتوثی Orochi V2 Wireless

3- موس بلوتوثی لاجتیک مدل G502 X LIGHTSPEED

جدیدترین موس برند لاجتیک با عنوان لاجتیک G502 X LIGHTSPEED، یکی از محبوب‌ترین انواع موس گیمینگ موجود در بازار است که از طریق دانگل و بلوتوث به گجت‌های مختلف متصل می‌شود. این موس، دارای یکی از بهترین سنسورهای بازار است که با سرعت 400 IPS و شتاب 40 G2 عرضه خواهد شد. همچنین وزن نسخه مشکی این محصول، از نسخه سفید آن کمی سبک‌تر است؛ بنابراین شما می‌توانید وزن نسخه‌های مختلف را در زمان خرید موس بلوتوثی G502 X LIGHTSPEED، در نظر داشته باشید. باتری این موس، با یکبار شارژ، به مدت 140 ساعت به کار خود ادامه می‌دهد.

انواع موس بلوتوثی G502 X LIGHTSPEED

بیشتر بخوانید؛ راهنمای خرید موس سیمی

3 دیدگاه در “راهنمای خرید موس بلوتوثی

  1. رضا شمس گفت:

    موس گیمینگ ریزر مدل Orochi V2 Wireless چه ساده هست و زیبا

  2. سید حسین گفت:

    یسری هاشون که پایه شارژ دارند خیلی خوب هستند

  3. سید حسین گفت:

    بعضی هاشون که شارژی هست خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *