راهنمای خرید کیبورد سیمی

راهنمای خرید کیبورد سیمی

کیبوردهای سیمی، از دسته کیبوردهایی هستند که به‌وسیله کابل USB یا PS/2 به کامپیوتر وصل می‌شوند. با اینکه این روزها تقاضای استفاده از کیبوردهای بی‌سیم زیاد شده است؛ اما این کیبوردها با قدمت طولانی خود همچنان طرفداران خاص خودشان را دارند. اگر معمولا در حال تایپ هستید و زمان زیادی را پشت سیستم رایانه‌ای می‌گذرانید یا گیمر هستید و بیشتر زمانتان را صرف بازی می‌کنید، باید در انتخاب کیبورد دقت زیادی داشته باشید. در این مطلب از تکاف‌ مگ کیبوردهای سیمی را بررسی می‌کنیم و راهنمای شما در انتخاب بهترین کیبورد سیمی هستیم.

مدل‌های محبوب کیبوردهای سیمی

کیبوردهای سیمی در اکثر برندهای مختلف در بازار وجود دارند؛ بااین‌حال، چند نوع از مدل‌های محبوب کیبوردهای سیمی که طرفداران زیادی دارند را معرفی می‌کنیم:

کیبورد ریزر مدل Huntsman Elite opto mechanical purple switch

کیبورد مکانیکی ریز مدل Huntsman elite با تکنولوژی پیشرفته‌ خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در هر یک از کلیدهای این کیبورد سنسور نوری قرار گرفته است که با فشاردادن کلید اطلاعات با سرعت نور جابه‌جا می‌شود. حساسیت کلیدهای این کیبورد ریزر 1.5 میلی‌متر است که یعنی با 30 درصد فشار کمتر از دیگر کیبوردهای مکانیکی، کیبورد اطلاعات را دریافت می‌کند.

این سنسور نوری فشار فیزیکی کلیدها را کاهش می‌دهد که موجب افزایش طول عمر کیبورد تا مرز 100 میلیون کلیک می‌شود.

این کیبورد از یک استراحتگاه مغناطیسی با روکش چرمی برخوردار است که راحتی شما را در استفاده‌های طولانی مدت فراهم می‌کند. همچنین علاوه‌بر کلیدهای کیبورد، قسمت استراحتگاه هم از نورپردازی RGB بهره می‌برد که باعث افزایش جذابیت آن می‌شود. برای شخصی‌سازی نور RGB، می‌توانید از برنامه Synapse3 استفاده کنید که به‌راحتی 38 محدوده رنگی کیبورد را برای شما شخصی‌سازی می‌کند.

این کیبورد سیمی همه چیز تمام ریزر، یک حالت خاص برای بازی‌کردن دارد که با فعال‌کردن آن دیگر نگرانی بابت فشرده‌شدن کلید اشتباهی نخواهید داشت.

راهنمای خرید کیبورد سیمی

کیبورد سیمی گیمینگ ام‌اس‌ای مدل VIGOR GK20

کیبورد سیمی ام‌اس‌ای مدل Vigor GK20 یکی از قدرتمندترین تولیدات این برند است که علاوه‌بر طراحی ظاهری زیبا، کیفیت بالایی هم دارد. عدد Anti-Ghosting این کیبورد 12 است؛ به این معنی که شما می‌توانید هم‌زمان 12 کلید را باهم فشار دهید. این ویژگی سرعت شما را افزایش می‌دهد و در بازی‌ها کنترل بهتری خواهید داشت.

این محصول هم از نورپردازی RGB برخوردار است که شما میلیون‌ها رنگ برای نور پس‌زمینه کیبورد انتخاب کنید. علاوه‌بر این، کلیدهای فرورفته و مقعر این محصول راحتی بیشتری را در هنگام گیمینگ یا تایپ فراهم می‌کند.

این کیبورد بهترین و قابل‌اعتمادترین همراه شما در بازی‌های رقابتی است!

راهنمای خرید کیبورد سیمی

کیبورد سیمی مکانیکال گیمینگ ردراگون Alien K605

کیبورد سیمی مکانیکی ردراگون مدل Alien K605 بهترین گزینه برای گیمرها و تایپرهاست. سوئیچ‌های این کیبورد با دوام زیاد و طول عمر بالا مخصوص بازی‌های حرفه‌ای و تایپ سریع طراحی شده‌اند. نورپردازی RGB این کیبورد 11 حالت متنوع نورپردازی و افکت‌های مختلف را به محیط بازی شما اضافه می‌کند.

این کیبورد هم مثل کیبورد قبلی از تکنولوژی Anti-Ghosting بهره‌مند است که نگرانی شما را از تداخل کلیدها در صورت فشرده‌شدن هم‌زمان، از بین می‌برد.

راهنمای خرید کیبورد سیمی

چرا کیبورد سیمی بخریم؟

راهنمای خرید کیبورد سیمی

کیبوردهای سیمی مزایا و نقاط قوت زیادی نسبت به کیبوردهای بی‌سیم دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سرعت پردازش بالا: کیبوردهای سیمی به‌صورت مستقیم به کامپیوتر متصل می‌شوند؛ ازاین‌رو سرعت پردازش آن‌ها هم بیشتر است. در حقیقت، این کیبوردها کمترین مقدار لگ و کندی دارند و از این جهت بسیاری از گیمرها به سراغ این مدل کیبوردها می‌روند.

تنوع زیاد: کیبوردهای سیمی قدمت طولانی دارند و به همین دلیل از تنوع بیشتری نسبت به کیبوردهای بی‌سیم برخوردار هستند.

منبع انرژی پایدار: کیبوردهای سیمی چون از طریق کابل USB یا PS/2 به رایانه وصل می‌شوند، منبع تغذیه آن‌ها هم پورت کامپیوتر است. بنابراین، با خرید کیبورد سیمی دردسرهایی مانند تمام‌شدن شارژ کیبورد یا قطع و وصلی آن را ندارید.

امنیت بیشتر: احتمال نفوذ به کیبوردهای بی‌سیم بیشتر است؛ اما برخلاف آن‌ها، کیبوردهای سیمی امنیت بالایی دارند و برای نفوذ به آن‌ها باید کل سیستم هک شود.

در خرید کیبورد سیمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید کیبورد سیمی

برای اینکه هنگام خرید صفحه‌کلید سیمی انتخاب درستی با توجه به نیازهای خود داشته باشید باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

نوع کلیدها: کیبوردهای سیمی از لحاظ نوع کلید دارای دو نوع مکانیکی و غشایی هستند. کیبوردهای مکانیکی دارای عمر طولانی‌تر و پاسخ‌دهی بهتر و سریع‌تری هستند. در مقابل کیبوردهای غشایی نسبت به کیبوردهای مکانیکی ارزان‌تر و بی‌صداتر هستند؛ اما عمر کمتری دارند و حس تایپ متفاوتی نسبت به کیبوردهای مکانیکی ارائه می‌دهند.

طراحی و راحتی: توجه کنید که کیبورد انتخابی شما طراحی ارگونومیکی داشته باشد تا در استفاده طولانی‌مدت باعث خستگی یا آسیب‌دیدن مچ دست شما نشود.

قیمت: قیمت کیبورد از عواملی است که در خرید آن تاثیر دارد. قیمت صفحه کلید سیمی با توجه به نوع، ویژگی‌ها، برند و عملکرد آن متفاوت است. به‌عنوان نمونه، کیبوردهای مکانیکی معمولا گران‌تر از کیبوردهای غشایی هستند. همچنین کیبوردهای سیمی قیمت کمتری نسبت به کیبوردهای بی‌سیم دارند.

*کیبوردهای برند REDRAGON و MSI در ایران با گارانتی معتبر گروه مهندسین تخت جمشید عرضه می گردد.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *