بتل رویال چیست؟

بتل رویال چیست؟

یکی از علت‌هایی که روزانه به تعداد گیمرها افزوده می‌شود، تعدد در سبک بازی‌های ویدیویی است. هر کدام از ژانر این بازی‌ها برای دسته خاصی از افراد ساخته و در نظر گرفته شده است. تعدد در ژانر بازی‌ها، باعث شده که توجه افراد با تیپ شخصیتی متفاوت، خصوصیات، سلایق و علاقه‌های مختلف به بازی‌های دیجیتالی جلب شود. در بین چندین سبک بازی موجود در دنیا، بتل رویال از پرطرفدارترین ژانر‌های بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. در این مقاله  از تکاف مگ سعی داشته‌ایم تا شما را با این سبک جذاب از بازی‌ها آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سبک بازی بتل رویال

بتل رویال چیست؟

سبک بازی بتل رویال را معمولا به بازی‌های دسته جمعی و آنلاین نسبت می‌دهند. این دو، مولفه‌های اصلی بازی‌های بتل رویالی می‌باشند. در این سبک از بازی شما تیم تشکیل می‌دهید و به صورت دسته جمعی به بازی می‌پردازید. شما باید سعی کنید تا از پس چالش‌هایی که بازی جلو راه شما قرار می‌دهد به خوبی بر بیایید تا بتوانید مراحل را با موفقیت پشت سر بگذرانید. هرچه در این مراحل پیش روید، شرایط برای زنده ماندن سخت‌تر خواهد شد. یکی از جذاب‌ترین مواردی که در رابطه با این سبک بازی وجود دارد، کوچک‌تر شدن نقشه بازی است. با گذر از هر مرحله، نقشه شما کوچک‌تر خواهد شد تا در آخر بتوانید با سایر بازیکنان آنلاین جهان رو در رو شوید.

تاریخچه‌ای از بتل رویال

بتل رویال چیست؟

اولین بار در سال 2012 سبک بتل رویال وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شد. این سبک اولین بار توسط یکی از مادهای بازی ماینکرفت با نام Hunger Games عرضه شد. این ماد از فیلم و رمانی به همین نام الهام گرفته شده است. داستان این رمان در آخرالزمان خیالی کشور ژاپن رخ می‌دهد. زمانی که دولت تصمیم به برگزاری مسابقات سالانه بتل رویال می‌گیرد. هدف برگزاری این مسابقات کاهش و کنترل جمعیت است. در این مسابقات افراد باید سعی کنند تا با کشتن یکدیگر به مراحل دیگر بازی دست پیدا کنند و در نهایت زنده بمانند.

بتل رویال تا زمان قبل از عرضه فیلم Hunger Games بسیار موفق عمل کرد. هانگر گیمز سبب شد که بازی سازهای سراسر دنیا به فکر پیاده سازی این سبک بر روی بازی‌های خود بودند که در نهایت مادهای مختلفی را در بازی‌های خود به وجود آوردند. با گذشت زمان استودیو Bluehole که یک شرکت کره ای بود، تصمیم به ساخت اولین بتل رویال با نام PUBG گرفت. این بازی مشهور پیشرو بازی‌های حال حاضر بتل رویالی شد.

ویژگی‌های بتل رویال

بتل رویال چیست؟

از ویژگی های بارز سبک بازی بتل رویال می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان بازی‌های دسته جمعی
  • امکان تشکیل گروه‌های مختلف و چند نفره در بازی
  • امکان بازی انفرادی
  • وجود Safe Zone 
  • کوچک‌تر شدن نقشه بازی با گذر از هر مرحله
  • امکان رویارویی با بازیکنان سراسر جهان
  • استفاده از المان‌های کاوش در محیط‌های مختلف بازی برای بقا: به معنای جست و جو در مناطق مختلف و به دور از چشم بازی و کشف اشیا مختلف برای مبارزه و زنده ماندن است.

معروف‌ترین بازی‌های بتل رویالی

بتل رویال چیست؟

تعداد بازی‌های بتل رویالی به صورت روز افزون در حال پیشرفت است. از معروف‌ترین این بازی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • (PUBG (Battlegrounds
  • Fortnite
  • Call of Duty: Warzone 2.0
  • Apex Legends
  • Fall Guys
  • Hunt: Showdown

در بین بازی های ذکر شده تنها بتل رویال Fortnite و PUBG توانسته از بازی های دیگر بتل رویالی پیشی بگیرد. دلیل پیشرفت این دو بازی هم به علت آپدیت‌های مداوم و وارد کردن المان های جدید سالانه به این بازی‌ها می‌باشد.

1 دیدگاه در “بتل رویال چیست؟

  1. سید حسین گفت:

    واقعا بازی های بتل رویال عالین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *