معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا
صفحه اصلی وبلاگ گیم مگ تکاف بزرگان صنعت گیم معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

هیچ چیزی مثل رقابت نمی‌تواند گیمرها را دور هم جمع کند. بازی‌هایی مانند World of Warcraft یا جدیدترین نسخه Mario Kart، باعث می‌شوند افراد زیادی دور هم جمع شوند؛ اما علاقه به ورزش‌های الکترونیکی هیجان‌انگیزترین رقابت‌هایی را به‌وجود آورده که دنیا تا به حال دیده است و این رقابت‌ها هر روز بزرگ‌تر می‌شوند. گیمرهایی که بازی‌هایی مانند Dota، League of Legends و Counter-Strike را بازی می‌کنند، وارد دنیای رقابتی پرریسکی شده‌اند.

با اینکه پول زیادی برای ورزش‌های الکترونیکی خرج می‌شود، هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که این صنعت چقدر سودآور است؛ اما چیزی که قطعا می‌دانیم این است که مخاطبان زیادی دارند. شرکت‌هایی مانند Twitch، YouTube و ESPN میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا حق پخش این رویدادها را به‌دست آورند. اگر می خواهید در صحنه مسابقات شرکت کنید، با تکاف‌مگ همراه باشید؛ لیستی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به شما کمک می‌کند تا پرشور شروع کنید.

جام جهانی فیفا

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

از سال 2004، گیمرها برای جام جهانی فیفا گرد هم آمده‌اند تا بهترین بازیکن مجازی فوتبال جهان را تعیین کنند. این مسابقات آنقدر بزرگ است که علاوه‌بر پخش در یوتیوب و توییچ، در بسیاری از کشورهای جهان از تلویزیون هم پخش می‌شود.

خبر خوب برای هواداران این است که هر کسی می‌تواند واجد شرایط شرکت در این مسابقات باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به‌صورت آنلاین رقابت کنید و به‌عنوان یکی از بازیکنان برتر انتخاب شوید. کار ساده‌ای به‌نظر می‌آید؛ اما آیا برای این چالش آماده‌اید؟

ESL ONE CS: GO

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

ESL به‌عنوان یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان مسابقات ورزش‌های الکترونیکی در آلمان شناخته می‌شود. این شرکت مستقر در کلن، مسابقات و لیگ‌هایی را در بیش از ۵۰ رشته مختلف ورزش‌های الکترونیکی برگزار می‌کند.

تابستان در کلن (Cologne) به ورزش‌های الکترونیکی اختصاص دارد. علاوه‌بر گیمزکام (Gamescom بزرگ‌ترین رویداد جهانی برای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی است) که هر ساله برگزار می‌شود، تیم‌های CS:GO هم در رویدادESL ONE Cologne شرکت می‌کنند. در این مراسم، 15هزار طرفدار ورزش‌های الکترونیکی به LANXESS Arena در کلن می‌آیند تا تیم‌های مورد علاقه خود را در مسابقات حمایت کنند که این فضا شبیه به فضای جام جهانی است.

کلن تنها محل برگزاری ESL نیست. ESL ONE مسابقاتی را در سرتاسر جهان برای CS: GO در کلانشهرهای زیر هم برگزار می‌کند:

  • ESL ONE کلن، آلمان (2014، 2015، 2016، 2017، 2018)
  • ESL ONE Katowice، لهستان (2015)
  • ESL ONE بلو هوریزونته، برزیل (2018)

لیگ قهرمانی League of Legends

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

درحالی‌که مسابقات ESL One و ESL Intel Extreme Masters شامل بازی‌های مختلفی هستند، LCS (League of Legends Championship Series) تنها بر بازی League of Legends تمرکز دارد. این مسابقات توسط سازنده بازی، Riot Games، اداره می‌شوند و به دو فصل بهار و تابستان تقسیم می‌شوند. این بدان معناست که فینال‌های بزرگ LCS دو بار در سال برگزار می‌شوند و تیم‌های حرفه‌ای از سراسر جهان در آن‌ها شرکت می‌کنند تا بهترین‌ها را مشخص کنند.

این لیگ قهرمانی یکی از رویدادهایی است که بازیکنان و تماشاگران در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این رویداد تاکنون در سه قاره مختلف برگزار شده است و هر بار به شهرها و کشورهای مختلفی از جمله کشورهای زیر سفر کرده است:

  • یونکوپینگ، سوئد (DreamHack 2011)
  • تایوان، سنگاپور، کره جنوبی شهر بوسان، کره جنوبی شهر سئول (2014)
  • پاریس، لندن، بروکسل و برلین (2015)
  • سانفرانسیسکو، شیکاگو، نیویورک و لس‌آنجلس (2016)
  • چین: ووهان، گوانگژو، شانگهای و پکن (2017)
  • کره جنوبی: سئول، بوسان، گوانگجو و اینچئون (2018)

اینترنشنال (International)

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

اینترنشنال یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های ورزش‌های الکترونیکی جهان است که در بازی Dota 2 برگزار می‌شود. در سال 2024، جزئیات مسابقات بین‌المللی Dota 2 برای طرفداران ورزش‌های الکترونیکی به‌طور قابل توجهی جذاب است. اگر این رویداد نسبت به سال گذشته رکورد بزرگی داشته باشد، خبری شگفت‌انگیز خواهد بود. مسابقات سال 2023 با بیش از 65 میلیون ساعت تماشا و جایزه 3.3 میلیون دلاری، به‌همراه حضور 1.4 میلیون بیننده، همه را شگفت‌زده کرد.

علاوه‌بر رقابت‌های بازی، Valve تغییرات مهمی مانند حذف Battle Pass اعلام کرد و در عین حال قول داده است که تعداد بیشتری از مسابقات LAN را برگزار خواهد کرد.

لیگ فورتنایت

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

بازی فورتنایت (Fortnite) از شرکت اپیک گیمز در سال 2017 وارد دنیای بازی شد و به ورزش‌های الکترونیکی پیوست. جام جهانی فورتنایت بهترین بازیکنان را از سراسر جهان به نیویورک می‌آورد تا برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کنند.

هر کسی می‌تواند در این مسابقات شرکت کند. بازیکنان واجد شرایط می‌توانند در تورنمنت‌های هفتگی با جایزه 1 میلیون دلاری شرکت کنند. بهترین بازیکنان قبل از رسیدن به فینال جام جهانی و جایزه 30 میلیون دلاری باید از چالش‌های دیگری عبور کنند.

لیگ کال‌آف‌دیوتی

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

طولانی‌ترین و یکی از بهترین رویدادهای گیمینگ که جام قهرمانی جهانی خود را به نمایش می‌گذارد، Call of Duty است. اگرچه از نظر تعداد بینندگان با برخی از دیگر رویدادهای برتر قابل مقایسه نیست؛ اما همچنان دوره‌ای فوق‌العاده را تجربه کرده است. از سال 2013 تاکنون، این بازی موفق به برگزاری مسابقات متعدد و موفقی شده است.

لیگ قهرمانی پوکمون

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

مسابقات پوکمون از سطح محلی شروع می‌شود و با مسابقات قهرمانی جهانی پوکمون برای بهترین بازیکنان به اوج خود می‌رسد. بازیکنان در سری بازی‌های تجاری و بازی‌های ویدیویی برای دریافت اسکالر (scholar) و جوایز دیگر با هم رقابت می‌کنند. اگر به‌دنبال رقابت هستید، تقویم رویدادهای سری مسابقات قهرمانی را بررسی کنید و ابتدا در سطح محلی مهارت‌های خود را نشان دهید و سپس به مراحل بالاتر بروید.

مسابقات جهانی StarCraft II

معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

سری بازی‌های StarCraft از بلیزارد یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران است؛ بنابراین منطقی است که به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های الکترونیکی تبدیل شود. پس از انتشار استار کرفت 2، این بازی به سری مسابقات رقابتی به نام StarCraft II World Championship Series تبدیل شد.

این مسابقات بازیکنان را از سراسر جهان جمع می‌کنند؛ اما فقط بهترین‌ها به فینال می‌رسند که هر ساله در BlizzCon در آناهیم (Anaheim)، کالیفرنیا برگزار می‌شود. این رویداد هم نمایشگاهی برای بهترین بازیکنان است و هم فرصتی برای طرفداران تا در رقابت‌های معمولی بازی‌های بلیزارد شرکت کنند.

این رویداد برای هر گیمر رقابتی و طرفداران بازی‌های بلیزارد مانند World of Warcraft، StarCraft، Diablo، Hearthstone، Overwatch و Heroes of the Storm ضروری است.

2 دیدگاه در “معروف ترین تورنمنت های گیمینگ دنیا

  1. سید حسین گفت:

    لیگ فورتنایت از زمانی که بوگا اول شد معروف شد

  2. سید حسین گفت:

    لیگ ولورانت فراموش کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *