بتل پس چیست، انواع آن

بتل پس چیست + انواع آن

بتل پس (Battle Pass) یک سیستم پاداش‌دهی است که در گیم‌های ویدئویی به‌کار می‌رود. این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با انجام فعالیت‌ها و ماموریت‌های مختلف در بازی، جوایز متنوعی دریافت کنند. اگر هنوز نمی‌دانید بتل‌پس چیست و چطور کار می‌کند، الان وقت خوبی است که در تکاف‌مگ با این مفهوم آشنا شوید.

بتل پس چیست ؟

بتل پس چیست، انواع آن

بتل‌پس یک سیستم پاداش‌دهی پرطرفدار در بسیاری از بازی‌های آنلاین چندنفره است. گیمرها با انجام چالش‌های مختلف درون بازی و رسیدن به اهداف تعیین‌شده در بازه زمانی مشخص، جوایز متنوعی به‌دست می‌آورند. این چالش‌ها ممکن است شامل پیروزی در تعداد مشخصی از بازی‌ها، شکست‌دادن تعداد مشخصی از حریفان یا دست‌یابی به یک امتیاز خاص باشند. با انجام این وظایف، بازیکنان، امتیاز کسب می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به سطوح بالاتر بتل‌پس صعود کرده و پاداش‌های بهتری دریافت کنند.

اولین‌بار بازی Dota 2 در سال ۲۰۱۳ با معرفی Compendium که شبیه به بتل‌پس بود، این سیستم را معرفی کرد و از آن زمان به بعد، بسیاری از بازی‌های دیگر هم از این مدل بهره برده‌اند. بتل‌پس باعث می‌شود تجربه گیمینگ فراتر از حالت‌های ساده بازی باشد و بازیکنان با انگیزه بیشتری بازی را دنبال کنند.

کدام بازی‌ها بتل‌پس دارند؟

با محبوب‌شدن بتل پس ، بازی‌های مختلفی این سیستم پاداش‌دهی را در بازی خود جای دادند. محبوب‌ترین بازی‌هایی که بتل‌پس دارند شامل موارد زیر است:

  • Dota 2
  • PUBG
  • Fortnite
  • Call of Duty
  • Apex Legends
  • Rainbow Six Siege
  • Rocket League

در ادامه متن به انواع بتل‌پس در بازی‌های مختلف اشاره می‌کنیم.

انواع بتل‌پس در بازی کالاف دیوتی

بتل پس چیست، انواع آن

بازی محبوب کالاف دیوتی (Call of Duty) دارای دو نوع بتل پس است که کاربران می‌توانند در بخش آنلاین آن هم بازی کنند:

  • بتل‌پس رایگان: این بتل پس را تمامی بازیکنان در هر فصل به‌صورت رایگان می‌توانند بازی کنند. پاداش‌های این بتل‌پس محدود بوده و شامل ارز درون بازی مانند COD Point، پوسته اسلحه و غیره است.
  • بتل‌پس اشتراکی: برای بازی‌کردن این بتل‌پس لازم است که بازیکنان آن را خریداری کنند که از این بتل پس اشتراکی جوایز بهتری می‌توان دریافت کرد. برای مثال، در این بتل‌پس ممکن است پوسته اسلحه خاصی وجود داشته باشد که در فصل‌های دیگر تکرار نشود و این تنها راه دریافت آن باشد.

انواع بتل‌پس در بازی فورتنایت

بتل پس چیست، انواع آن

بتل‌پس‌های بازی فروتنایت (Fortnite) هم شامل دو مورد می‌شوند:

  • بتل‌پس عادی: مدت‌زمان این بتل پس حدود 10 هفته است که در ابتدای هر فصل می‌توان آن را فعال کرد. بازیکنان بتل‌پس عادی با دریافت XP می‌توانند بخش‌های مختلف آن را باز کنند. این بتل‌پس از دو بخش اشتراکی و رایگان تشکیل شده است.
  • بتل‌پس Crew Pack: این بتل پس فورتنایت به‌صورت اشتراک ماهانه است و به بازیکنان مزایا و محتوای ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. پس از فعال‌سازی این بتل‌پس، در ابتدا V-Bucks 1000 داده شده و علاوه‌بر این، باندلی مخصوصی هم اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ آموزش گرفتن بتل پس رایگان کالاف دیوتی موبایلی

انواع بتل‌پس در بازی PUBG

بتل پس چیست، انواع آن

بازی پابجی هم دارای چندین بتل‌پس است که عبارت‌اند از:

  • Survivor Pass: با ورود به این بتل‌پس شما باید انواع چالش‌ها و ماموریت‌ها را انجام دهید. با پیشروی در هر فصل، آیتم‌های مختلفی مثل پوسته اسلحه، لباس، ایموت و غیره را می‌توانید به‌دست آورید.
  • Event Pass: این نوع بتل پس به‌صورت موقتی و در قالب رویدادهای خاص برگزار می‌شود. برخلاف بتل‌پس‌های دیگر که دائمی هستند، Event Pass جوایز و چالش‌های انحصاری را فقط در طول مدت‌زمان رویداد به بازیکنان ارائه می‌دهد.
  • Royale Pass: این بتل پس فصلی برای بازی پابجی موبایل طراحی شده است و مشابه Survivor Pass، بازیکنان را با چالش‌ها و مأموریت‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند تا جوایز ویژه‌ای کسب کنند.
  • Premium Pass: این بتل پس رایگان نیست و بازیکنان باید آن را خریداری کنند تا بتوانند از جوایز ویژه و خاص آن بهره‌مند شوند.

3 دیدگاه در “بتل پس چیست، انواع آن

  1. سید حسین گفت:

    خوبیش اینه پلیر رو نگه میداره تا اخر بتل پس که یه کاراکتر بهت میده

  2. سید حسین گفت:

    کلا رایگانش زیاد چیزی بهت نمیده

  3. سید حسین گفت:

    عه یادش بخیر بتل پس فورتنایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *