بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴
صفحه اصلی وبلاگ گیم مگ تکاف راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا 2024

کارت گرافیک که به‌عنوان GPU (واحد پردازش گرافیکی) هم شناخته می‌شود، یکی از اجزای مهم سخت‌افزار رایانه است که مسئولیت نمایش تصاویر و ویدئوها روی صفحه نمایش را بر عهده دارد. این قطعه برای عملکرد بهتر رایانه بسیار اهمیت دارد؛ زیرا بار پردازش گرافیکی را از دوش CPU (واحد پردازش مرکزی) بر می‌دارد و به آن اجازه می‌دهد تا وظایف دیگر را سریع‌تر و به‌صورت روان‌تر انجام دهد. کارت گرافیک نقش مهمی در اجرای بازی‌ها، ویرایش ویدئو و مدل‌سازی سه‌بعدی ایفا می‌کند و موجب بهبود کارایی در این فعالیت‌ها می‌شود. با تکاف‌مگ همراه باشید تا با بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴ آشنا شوید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 Super

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

Nvidia GeForce RTX 4070 Super یکی از جدیدترین کارت‌های گرافیک شرکت انویدیاست. این کارت گرافیک به‌دلیل داشتن عملکرد عالی نسبت به قیمتش، از ارزش خرید بالایی برخوردار است. GeForce RTX 4070 Super در دسته کارت‌های گرافیک بالارده قرار می‌گیرد. در واقع، این کارت گرافیک برای اجرای بازی‌های روز با رزولوشن 1080p و 1440p در بالاترین تنظیمات گرافیکی مناسب است. امکان اجرای برخی بازی‌ها با وضوح 4K هم از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک است. تنها نقطه ضعف این کارت گرافیک را می‌توان کمی ضعف در پردازش وضعیت شطرنجی دانست.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4090

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

GeForce RTX 4090 به‌عنوان قدرتمندترین کارت گرافیک دسکتاپ حال حاضر شناخته می‌شود و به‌دلیل عملکرد خوبش در پردازش‌های هوش مصنوعی (AI) محبوبیت زیادی کسب کرده است. با داشتن 24 گیگابایت حافظه GDDR6X، این کارت گرافیک در زمینه‌هایی مانند رندرینگ، تولید محتوای گرافیکی و ویدیویی، اجرای بازی‌ها با وضوح 4K، عملکرد بی‌نظیر در Ray Tracing و سرعت بالا در بارگذاری، توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. البته، این کارت گرافیک قدرتمند با قیمت بالایی عرضه می‌شود و ابعاد بزرگی دارد که از نقاط ضعف آن محسوب می‌شوند. همچنین برای استفاده از RTX 4090، به یک منبع تغذیه حداقل 900 واتی نیاز خواهید داشت.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 Super

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

اگر خرید RTX 4090 برایتان مقدور نیست، پیشنهاد ما به شما GeForce RTX 4080 Super است. این کارت گرافیک، قدرت پردازش بی‌نظیری در Ray Tracing ارائه می‌دهد و فناوری DLSS 3 را با کارایی بالایی به نمایش می‌گذارد. نرخ فریم فوق‌العاده در پردازش‌های شطرنجی و عملکرد عالی نسبت به قیمت از ویژگی‌های بارز RTX 4080 Super است. به‌دلیل عملکرد چشم‌گیر هسته‌های RT و Tensor، این کارت گرافیک در رندرهای مبتنی بر این هسته‌ها هم عملکرد بسیار خوبی دارد.

کارت گرافیک GrForce RTX 4060 Ti & 4060

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

کارت گرافیک ایسوس ProArt GeForce RTX 4060 Ti OC 16GB یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های عرضه‌شده سری 40 است. این کارت گرافیک، دارای تراشه GeForce RTX 4060 TI است و از فناوری‌های DLSS 3 و Ray Tracing پشتیبانی می‌کند.

با 16 گیگابایت حافظه GDDR6، هسته‌های Ray Tracing نسل سوم و Tensor نسل چهارم، یکی از محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک گیمینگ سری 40 انویدیا محسوب می‌شوند. تعداد هسته‌های RT و Tensor در چیپست RTX 4060 TI به ترتیب 32 و 128 عدد است. این کارت‌ها به ترتیب، 6 و 24 هسته کمتر از چیپست گرافیکی RTX 3060 TI دارند؛ اما با این وجود، عملکرد بهتری را در RTX 4060 TI شاهد خواهید بود.

همچنین، تعداد هسته‌های پردازشی CUDA در چیپست RTX 4060 TI به 4352 عدد می‌رسد که 512 هسته کمتر از RTX 3060 TI است. بااین‌حال، این کارت گرافیک از تمام فناوری‌های سری 40 انویدیا بهره‌مند است و نسبت به رقیب نسل قبل خود بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند.

کارت گرافیک GrForce RTX 3080 Gaming Z TRIO 10G LHR

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

MSI در زمینه کارت‌های گرافیک عملکرد بسیار قابل توجهی از خود نشان داده است. یکی از کارت‌های گرافیک برجسته و قدرتمند این شرکت، مدل GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR است که با مشخصات فنی قوی، توانایی ارائه عملکردی بی‌نظیر دارد. طراحی ساده و جذاب این کارت گرافیک، آن را به گزینه‌ای کاربرپسند تبدیل کرده است. علاوه‌بر این، بهره‌مندی از نورپردازی RGB به زیبایی کیس شما می‌افزاید و جلوه‌ای خاص به آن می‌بخشد. این محصول با عملکرد عالی خود توانسته است جوایز متعددی را کسب کند.

کارت گرافیک RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR مجهز به سه فن خنک‌کننده با طراحی TORX FAN 4.0 است که به‌خوبی از افزایش دما جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب، این کارت، حتی در شرایط بار کاری سنگین هم عملکردی بسیار خوب و قابل قبول ارائه می‌دهد. تراشه RTX 3080 با عملکرد قدرتمند خود، اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین را به‌راحتی ممکن می‌کند. همچنین، با داشتن سه درگاه DisplayPort و یک درگاه HDMI، این کارت گرافیک از چهار مانیتور به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT Gaming Z TRIO 16G

بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

deon RX 6800 XT GAMING Z TRIO 16G از برند MSI یکی دیگر از بهترین کارت‌های گرافیکی موجود در بازار است که توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین دارد.

در قسمت جلویی این کارت گرافیک، سه فن قدرتمند با تکنولوژی TORX FAN 4.0 دیده می‌شود. این فن‌ها در کنار هیت‌پایپ‌ها و هیت‌سینک‌های بزرگ و کارآمد، از افزایش دما جلوگیری می‌کنند و در شرایط کاری سنگین هم عملکردی بسیار خوب ارائه می‌دهند.

قلب تپنده این محصول، پردازنده گرافیکی Radeon RX 6800 XT است که توانایی اجرای بازی‌های سنگین و به‌روز را با عملکرد عالی فراهم می‌کند. این کارت گرافیک دارای سه درگاه DisplayPort و یک درگاه HDMI است که امکان پشتیبانی از حداکثر چهار مانیتور به‌صورت همزمان را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، اگر به‌دنبال کارت گرافیک‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید، مقاله بهترین کارت گرافیک گیمینگ میان رده ۲۰۲۴ می‌تواند راهنمای شما در این زمینه باشد.

3 دیدگاه در “بهترین کارت گرافیک گیمینگ رده بالا ۲۰۲۴

  1. سید حسین گفت:

    بهترین برند هارو معرفی کردین

  2. سید حسین گفت:

    NVIDIA کارت گرافیکی با طراحی ساده و زیبا داره ولی خیلی قدرت زیادی دارد

  3. سید حسین گفت:

    کارت گرافیک msi چه طراحی جالبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *