اسمبل هوشمند سیستم‌های PC

یکی از مهمترین مشکلات افرادی که قصد خرید یک سیستم PC دارند، این مورد هست که از سازگاری قطعات مختلف: رم، پردازنده، گرافیک، مادربرد، خنک کننده و سایر اجزا داخل کیس اطلاعات کافی ندارند. همچنین استعلام قیمت جز جز قطعات کار زمان بری می‌باشد. به همین خاطر تکاف، بستری را فراهم نموده تا مشتریان گرامی بسته به هدف خود از خرید سیستم های PC از جمله: سیستم گیمینگ ، سیستم رندرینگ ، سیستم اداری ، سیستم اقتصادی ، سیستم تریدینگ ، سیستم مهندسی ، سیستم ماینینگ و … بتوانند اجزا را در کنار یکدیگر قرار دهند، قیمت سیستم را ملاحظه نمایند و برای خرید سفارش خود را نهایی نمایند. (سیستم اسمبل هوشمند تنها قطعاتی که با یکدیگر سازگاری دارند را به کاربر برای انتخاب و خرید ارایه میدهد.)

از گذشته تا به امروز کامپیوترها در انواع مختلف تجاری و شخصی پیشرفت چشم گیری داشته اند و قطعات آن­ ها نیز متنوع­ تر شده­ است. از این رو برخی افراد تصمیم به ارتقا و اسمبل هوشمند سیستم دارند تا از هزینه مجدد برای خرید کامپیوتر جدید جلوگیری شود. حال ممکن است بپرسید این واژه به چه معناست؟ درست کردن و سر و هم کردن اجزای مختلف سیستم را اسمبل کردن می­ گویند. یعنی چندین قطعه کامپیوتر دارید و خودتان شروع به ساختن کامپیوتر مد نظرتان می­ کنید. احتمالا شما هم کنجکاو شده ­اید که ببینید با چه قطعه ­هایی می­ توانید این کار را انجام دهید تا سیستم دلخواه خود را راه اندازی کنید. در ادامه این نوشتار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما خواهیم گذاشت پس تا انتها همراه ما باشید.

آموزش اسمبل هوشمند سیستم

اگر بخواهید خودتان در حالت عادی اسمبل هوشمند سیستم را انجام دهید لازم است مراحلی را طی کنید. دقت کنید که تعداد مراحل بستگی به کاربری و نوع قطعات کامپیوتر شما دارد. امروزه انواع مختلفی از سیستم ­ها نظیر رندرینگ، اداری و تریدینگ وجود دارد که بر این اساس تعداد گام‌های اسمبل کردن نیز متفاوت است. به طور کلی این کار با نصب قطعه سی پی یو شروع می‌شود. سپس باید به ترتیب خنک کننده، رم و کارت گرافیک را نصب کرد. حالا نوبت به متصل کردن هارد، منبع تغذیه و سایر اجزای سیستم است. داشتن تخصص کافی در این زمینه برای سر و هم کردن سیستم ضرورت دارد. در غیر این صورت یک اشتباه می‌تواند ضرر مالی زیادی به همراه داشته باشد چرا که قطعات کامپیوتری گران قیمت هستند. در نهایت اگر کامپیوتر دلخواه خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید به آن اسمبل هوشمند سیستم گفته می­ شود.

در این حالت می‌توانید اسمبل سیستم گیمینگ یا هر دستگاهی را از طریق یک سایت اسمبل سیستم خارجی به راحتی انجام دهید. این سایت‌ها امکاناتی را در اختیارتان خواهد گذاشت که می‌توانید به صورت آنلاین برای مونتاژ کامپیوتر، قطعات هماهنگ با هم را انتخاب کنید. سپس باید چند ساعتی منتظر بمانید تا کامپیوتر اسمبل شده تحویل داده شود. برای اسمبل کامپیوتر در منزل باید اجزای رایانه را به خوبی بشناسید تا این کار به درستی انجام شود. پس در ادامه مروری کوتاه بر قطعات کامپیوتر خواهیم داشت.

کیس

کیس محفظه‌ای است که اصلی‌ترین اجزای کامپیوتر داخل آن تعبیه شده است. این جعبه طراحی طراحی شده که تمام قطعات به خوبی قابل مشاهده باشند. کیس ­ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید شده‌اند. در واقع اندازه این محفظه را بر اساس نوع کاربری و قطعات مورد نیازتان تعیین می‌کنید. همچنین می‌توانید این محصول را در انواع مختلف با نورهای رنگی متنوع و زیبا تهیه کنید. علاوه بر این کیس‌ها در قیمت و کیفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

واحد پردازش مرکزی  CPU

شما برای اسمبل هوشمند سیستم باید با cpu آشنا باشید‌. احتمالا می‌دانید که مهم‌ترین جز و مغز سیستم، واحد پردازش مرکزی یا سی پی یو نام دارد. بهتر است بدانید که اطلاعات از رم به cpu می‌رسد. وظیفه اصلی این قطعه پردازش اطلاعات رسیده است. حال ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که بهترین برند پردازنده کدام است؟ از جمله بهترین پردازنده‌های موجود می‌توان به Nvidia، Intel، AMD و M1 اشاره کرد.

مادربرد

مادربرد از دیگر قطعاتی است که داشتن اطلاعات کافی از آن، اسمبل هوشمند سیستم را راحت تر می‌کند. کلیه قطعات و کارت‌ها به این برد اصلی متصل شده‌اند. وظیفه این قطعه را می‌توان در مرتبط کردن تمامی قطعات برای درست کار کردن آن‌ها دانست. بهتر است بدانید که مادربرد با کیفیت، اتصالات بیشتر و گلوگاه‌های کم‌تری را ارائه می‌دهد. در این صورت قطعات می‌توانند به بهترین نحو در کنار یکدیگر کار کنند.

کارت گرافیک

کارت گرافیک وظیفه تولید تصاویر بر روی مانیتور را بر عهده دارد. به هر میزان کارت گرافیک باکیفیت‌تری داشته باشید به همان اندازه تصاویر با کیفیت‌تری مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که این قطعه برای سیستم گیمینگ بسیار اهمیت دارد. این کارت در دو نوع مستقل و یکپارچه ساخته شده است. نوع یکپارچه آن بر روی مادربرد قرار می‌گیرد که برای بازی مناسب نیست. نوع اختصاصی یا مستقل آن به صورت مجزا روی مادربرد نصب می‌شود و کیفیت بالاتری دارد که برای سیستم گیمینگ عالی است.

بهترین سایت اسمبل کامپیوتر

در این نوشتار به سوال اسمبل چیست؟ پاسخ دادیم و درباره برخی قطعات صحبت کردیم تا اسمبل هوشمند سیستم را به درستی انجام دهید. همانطور که می‌دانید قطعات داخلی نظیر کارت گرافیک، هارد و رم از تاثیر گذارترین اجزا در عملکرد کامپیوتر هستند. با این حال ممکن است زمان یا تخصص کافی نداشته باشید یا قطعاتی را نشناسید تا اسمبل کنید. همچنین اسمبل کردن کلیه این قطعات نیاز به تخصص و اصول خاصی دارد که باید با دقت و مهارت زیادی آن‌ها را سر و هم کرد. پس بهتر است این کار را به کارشناسان و متخصصان سپرد. پیشنهاد می‌کنیم اسمبل سیستم خود را به مجموعه تکاف واگذار کنید. سایت اسمبل سیستم آنلاین تکاف سابقه طولانی در این زمینه دارد. شما می‌توانید ابتدا قطعات مورد علاقه خود را به صورت آنلاین انتخاب کنید تا کارشناسان، کامپیوتر را آماده کنند و در زمان کوتاهی تحویل دهند.