پرطرفدار ترین بازی های رایانه ای در سال 2023

بحث و گفتگو درباره گیم هایی که میتوان بازی های رایانه ای خواند زیاد است. آیا این اصطلاح فقط به بازی هایی اشاره دارد که برای کامپیوتر های شخصی عرضه می شوند و یا شامل بازی های کنسول و یا حتی بازی های موبایل نیز می شود؟ در ادامه بدون در نظر گرفتن جواب این سوال، نگاهی خواهیم داشت به برخی از پرطرفدار ترین بازی های رایانه ای که در سال های گذشته عرضه شده و همچنان با قدرت در صحنه حضور دارند. در این مطلب شاخص پرطرفدار خواندن یک بازی تعداد بازیکنان فعال آن در سال 2023 است.

Fortnite

بر کسی پنهان نیست که بازی Fortnite را می توان از محبوب ترین بازی های رایانه ای آنلاین حال حاضر خواند. این بازی در سال 2022 طرفداران بیشتری پیدا کرد و رشد آن در سال 2023 ادامه دارد. این بازی آنلاین با سبک Battle Royale و گرافیک شاد، گیمر های مختلف از هر سن و اقلیتی را به سوی خود جذب کرده است. بروز رسانی های متعدد این بازی نیز به محبوبیت آن افزوده است.

 

Call of Duty: Modern Warfare 2/ Warzone 2

 تمامی گیمر ها با نام بازی های رایانه ای کال اف دیوتی آشنا هستند. جدید ترین نسخه این بازی با نام Modern Warfare 2 یا Warzone 2 اواخر سال گذشته میلادی عرضه شد. با عرضه نسخه دوم، نسخه اول این بازی گسترش داده شد و کیفیت بخش آنلاین بازی افزایش پیدا کرد. در سال 2023 این بازی به اوج محبوبیت خود خواهد رسید.

GTA V هم در کنسول و هم در کامپیوتر

بازی های رایانه ای GTA دلیل بسیاری از ما برای تبدیل شدن به یک گیمر است. نسخه 5 این بازی که سال ها پیش عرضه شده است، در کمال تعجب همچنان در صدر جدول بیشترین بازیکنان فعال قرار دارد. البته گزارش ها نشان داده که اکثر این بازیکن ها در بخش مولتی پلیر این گیم فعال هستند. طرفداران نسخه های کنسول این بازی به اندازه نسخه کامپیوتر های شخصی آن است.

بازی کامپیوتری Minecraft

بازی رایانه ای ماین کرافت نیز یکی دیگر از بازی هایی است همچنان در لیست محبوبترین بازی های دنیا قرار دارد. این بازی به همه ثابت کرد که برای داشتن بازی جذاب و دوست داشتنی، نیاز به گرافیک بالا و یا حتی چشم نواز نداریم. یکی از نقاط مثبت این بازی که طرفداران را به خود جلب کرده است، امکان ساخت و ساز در آن است. ساخت و ساز در بازی ماین کرافت به قدری گسترده است که برخی موفق شدند شهر ها و مکان ها مشهور در جهان واقعی و یا دنیای فانتزی را در این گیم بازسازی کنند.

2 Overwatch

بازی رایانه سبک اکشن، مولتی پلیر و شوتر Overwatch در سال گذشته در حال از دست دادن زرق و برق خود بود. حال با عرضه نسخه دوم این بازی آتش آن مجدد شعله ور شده است. به خصوص که صاحبان نسخه اول بازی، نسخه دوم را به صورت رایگان دریافت کردند.

Counter-Strike: Global Offensive

در بین گیمر های ایرانی بازی های رایانه ای کانتر جایگاه خاصی دارند. گیمر ها ساعت های زیادی از روزهای خود را در گیم نت ها صرف این بازی کامپیوتری کرده اند. آخرین عنوان این گیم با نام Global Offensive میلیون ها بازیکن فعال دارد. در زمان انتشار این مقاله، بیش از 1 میلیون بازیکن فعال در حال بازی کردن کانتر استرایک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *