هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم
صفحه اصلی وبلاگ گیم مگ تکاف معرفی سبک بازی + بازی هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

هر آنچه از بازی EA Sport FC 25 باید بدانیم

سال گذشته، EA یک فصل تازه را در دنیای فوتبال آغاز کرد. پس از سه دهه فرمانروایی سری فیفا، این‌بار با یک مجموعه کاملاً جدید فوتبال روبه‌رو شدیم. EA Sports FC 25 با بهبودهایی در تمام جوانب، نسخه قبلی خود را ارتقا داده است. از ویژگی‌های جذاب این بازی می‌توان به حالت هیجان‌انگیز دو گروه پنج نفره در حالت Rush، گزینه گیم‌پلی شبیه‌سازی و موتور تاکتیکی نوآورانه‌ به کمک هوش مصنوعی به نام FC IQ اشاره کرد. این عناصر به‌طور کامل در بخش‌های محبوبی مانند Ultimate Team و Career Mode قرار داده شده‌اند. اگر به‌دنبال جزئیات کامل، تاریخ انتشار، حرکات مهارتی جدید و موارد دیگر هستید، با تکاف‌ مگ همراه باشید.

جود بلینگهام ستاره جلد FC 25

هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

جود بلینگهام (Jude Bellingham)، ستاره‌ای که انگلیس را به فینال یورو 2024 رساند، حالا روی جلد بازی FC 25 قرار دارد. شماره 10 تیم ملی انگلیس می‌گوید: «از کودکی همیشه این بازی را با برادرم بازی می‌کردم و رویایم این بود که روزی تصویرم روی جلدش باشد. حالا این رویا به حقیقت پیوسته است.»

جود بلینگام به‌تنهایی روی جلد نسخه استاندارد FC 25 قرار گرفته است؛ اما در نسخه Ultimate این بازی، او در کنار تعدادی از اسطوره‌ها دیده می‌شود. این اسطوره‌ها شامل دیوید بکام، زین‌الدینی زیدان، جی بوفون و آیتانا بوماتی هستند. همچنین 17 جام معتبر از دنیای فوتبال، از جمله لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی انگلیس در این نسخه قرار داده شده‌اند. هرچند این موارد تأثیری روی گیم‌پلی ندارند، اما باعث شده‌اند که این نسخه یکی از جذاب‌ترین جلدها در تاریخ سری فیفا و FC باشد.

حالت Rush جایگزین Volta در FC 25

هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

حالت Volta حالا دیگر در FC 25 وجود ندارد. EA این حالت بازی کوچک را کنار گذاشته و جای آن را با یک حالت جدید به نام Rush پر کرده است. در Rush، همه بازی‌ها پنج در مقابل پنج هستند و در یک نسخه کوچک‌شده از زمین فوتبال واقعی با دروازه‌های بزرگ، ضربات کرنر و پرتاب‌های اوت، برگزار می‌شود. بااین‌حال، تغییرات جالبی مثل کارت‌های آبی که بازیکن را به یک وقفه موقت به بیرون زمین می‌فرستند و یک مسابقه سریع برای تصاحب توپ در شروع بازی هم اضافه شده‌اند.

Ultimate Team دارای ذخیره‌سازی Duplicate

هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

حالت Rush یک بخش مهم از Ultimate Team در FC 25 را تشکیل می‌دهد. EA می‌خواهد شما بتوانید کارت‌های مورد علاقه‌تان را در مسابقاتی با دوستان خود به نمایش بگذارید؛ بنابراین، یک لابی جدید اضافه شده که به شما امکان می‌دهد با یک، دو یا سه نفر از دوستانتان تیم تشکیل دهید و وارد مسابقات Rush شوید. با پیروزی در این مسابقات می‌توانید XP، پک‌ها یا جوایز دیگر کسب کنید.

دیگر، موارد تکراری موجود در پک‌ها باعث سردرد نمی‌شوند؛ حالا می‌توانید تا 100 کارت تکراری را به یک پوشه جدید برای SBC ذخیره کرده و به‌راحتی در چالش‌های ساخت تیم (Squad Building Challenges) از آن‌ها استفاده کنید.

تاکتیک جدید FC 25

هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

هر بازی ورزشی جدید، انیمیشن‌ها و بهبودهای بصری تازه‌ای را شامل می‌شود و در FC 25 هم شاهد حرکت‌های سریع‌تر در کنترل توپ و واقع‌گرایی بیشتری در پاس‌های زاویه‌دار هستیم. اما تغییرات بزرگ‌تر در گیم‌پلی از طریق تاکتیک‌ها رخ می‌دهد. ویژگی جدید EA به نام FC IQ نحوه عملکرد ترکیب‌ها را بازتعریف می‌کند؛ به این صورت که ابتدا چارچوب اولیه تیم شکل می‌گیرد و سپس با اضافه‌شدن نقش‌های بازیکنان، حرکت و رفتار تیم شما متنوع می‌شود. مشابه PlayStyles در سال گذشته، این نقش‌ها مستقیماً حرکت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را کنترل می‌کنند.

به‌عنوان مثال، هافبک‌هایی با نقش Half-winger به فضاهای خالی در جناحین حرکت می‌کنند، در حالی که مدافعان چپ با نقش Attacking Wingback به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دستور شما در حمله‌ها جلو می‌روند.

بخش کلاب

حالت Club امسال تغییرات جالبی به خود دیده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این بخش، امکان سقوط به دسته‌های پایین‌تر است که می‌تواند رقابت‌ها را هیجان‌انگیزتر کند. همچنین با کسب امتیاز در مسابقات، می‌توانید آیتم‌های متنوعی برای بازیکنان خود از فروشگاه تهیه کنید. جالب است بدانید که حداکثر قد بازیکنان در این حالت به ۱۹۵ سانتی‌متر محدود شده است؛ بنابراین، دیگر شاهد تیم‌هایی با بازیکنان قد بلندتر از ۲ متر نخواهیم بود!

تاریخ انتشار FC 25

هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

تاریخ انتشار FC 25 برای جمعه، 27 سپتامبر 2024 (6 مهر 1403) تعیین شده است. طبق سنت‌های گذشته فیفا یا FC، کسانی که بازی را پیش‌خرید کنند، یک هفته زودتر یعنی در جمعه، 20 سپتامبر، می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. دیگر مزایای پیش‌خرید شامل کارت‌های «Great of the Game»، «Heroes» و یک کارت Prime Heroes اضافی در تاریخ 28 نوامبر است. همچنین، پاداش‌های مختلفی مانند شروع بازی حرفه‌ای در نقش رونالدو، دیوید بکام و زیدان در بخش‌های FUT، Rush و Career mode ارائه می‌شود.

5 دیدگاه در “هر آنچه از بازی EA Sport FC25 باید بدانیم

  1. رضا شمس گفت:

    واقع گرانه ترین بازی فوتبال

  2. Thunder گفت:

    معتبر ترین گیم فوتبال

  3. سید حسین گفت:

    گرافیک خیلی بهتری نسبت به pes دارد

  4. امیرعلی گفت:

    به نظرم بهترین بازی فوتبالی

  5. izadi گفت:

    هر سال یه چی میارن تغیر ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *