سنگین ترین گیم های سال 2023 

 

یکی از بزرگترین دغدغه های گیمرها که بر کامپیوتر های شخصی بازی می کنند، این است که آیا می توانند جدید ترین گیم های عرضه شده را بر روی PC خود اجرا کنند یا خیر. در دنیای گیمینگ به بازی هایی که نیازمند سخت افزار بسیار قوی هستند، اصطلاحا بازی های سنگین گفته می شود. سنگین بودن یک بازی می تواند دلایل متعددی داشته ولی همیشه به معنی بالا بودن کیفیت گرافیک بازی نیست. در اکثر مواقع سنگین بودن بازی به دلیل ضعف کار سازنده در بهینه سازی بازی است. در ادامه با صرف نظر از دلیل سنگین بودن بازی ها، نگاهی خواهیم داشت به برخی از سنگین ترین عناوینی که در سال 2023 با آن ها سرکار خواهیم داشت.

Forspoken

یکی از جدیدترین گیم هایی که در روز های اولیه سال 2023 برای کامپیوتر عرضه شده، بازیForspoken  است. در جوامع گیمر ها و رسانه های بازی های کامپیوتری، این بازی با حاشیه های بسیاری روبرو است و توسط بسیاری مورد حمله قرار گرفته است. یکی از مهم ترین نکات مورد بحث درباره این بازی، گرافیک سنگین آن است که نیاز به سخت افزار بسیار قوی دارد. 150 گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک سری RTX 3000 از جمله این نیازمندی ها است.

Dead Space Remake

گیم ترسناک Dead Space که نسخه بازسازی شده این بازی است بازیکنان را به دو دسته تقسیم کرده است. افرادی که آن را به راحتی اجرا کرده و افرادی که آن را بسیار سنگین میخوانند. با کمی جستجو متوجه می شویم که اکثر افرادی که آن را با راحتی اجرا کرده اند از وضوح تصویر 1080p استفاده کرده اند. گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهند این بازی با وضوح تصویر 4K، حتی با یک کارت گرافیک RTX 4090 نیز نتوانسته نرخ 60 فریم بر ثانیه را ارائه دهد.

گیم ARK 2

در حال حاضر اطلاعات زیادی از بازی ARK 2 در دسترس نیست. کسانی که با گیم های ساخته شده توسط تیم سازنده این بازی آشناییت دارند به خوبی می دانند که بازی های این کمپانی معمولا بسیار سنگین هستند. گرافیک این بازی با اینکه چشم نواز است، اما متاسفانه بخش عظیمی از سنگینی گرافیک آن به علت عدم بهینه سازی شدن است. حتی امروز نیز برخی از جدید ترین کامپیوتر های روز در اجرای راحت بازی ARK 1 مشکل دارند. در حال حاضر اجرای بازی ARK 2 بر روی وضوح تصویر 4K غیر ممکن به نظر می رسد.

نسخه کامپیوتر Assassin’s Creed Mirage

تقریبا نمیتوانید گیمری را پیدا کنید که با گیم های اسسینز کرید آشنا نباشد. این بازی ها معمولا گرافیک بسیار چشم نوازی دارند و در عوض سخت افزار قوی نیاز دارند. به راحتی می توان گفت کهAssassin’s Creed Mirage از این قاعده مستثنا نخواهد بود. خوشبختانه تیم های استودیوی یوبیسافت در بهینه سازی بازی های خود بسیار قهار هستند و معمولا سنگینی بازی های این کمپانی به دلیل مشکلات فنی نیست. در حال حاضر تاریخ عرضه و جزییات بازی Mirage در دسترس نیست.

S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl

از گیم S.T.A.L.K.E.R 2 در اغلب لیست های “مورد انتظار ترین بازی های سال” یاد شده است، چرا که بازیکنان زیادی در انتظار این عنوان هستند. عرضه بازی S.T.A.L.K.E.R 2 به دلیل جنگ اوکراین و روسیه با تاخیر بسیار طولانی روبرو شده است. با این حال طبق گزارش تیم سازنده، مراحل ساخت آن در حال پیمایش است. نسخه اول این بازی در زمان خود گرافیک جذابی داشت و بسیاری از گیمر ها نمی توانستند آن را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنند. سیستم مورد نیاز نسخه دوم بازی در پلتفرم استیم اعلام شده است و با توجه به تریلر های عرضه شده، می توان گفت که با یکی از سنگین ترین عناوین سال روبرو هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *