پرطرفدارترین گیم های استراتژی

 

زمانی که صحبت از گیم استراتژی می شود، اغلب افراد به طور ناخودآگاه به بازی های جنگی فکر کنند که باید در آن کنترل نیروی های نظامی را در دست گرفت. اما بازی های سبک استراتژی بسیار گسترده تر هستند. عنصر اصلی این نوع بازی ها مدیریت نیرو و منابع است. این نیرو و منابع حتما نباید نظامی باشد و گاهی می تواند بودجه ساخت یک شهر یا مدیریت نیروهای کاری یک کارخانه باشد.

بازی های استراتژی طرفداران خاص خود را دارند و گاهی اشخاصی که اصلا خود را گیمر فرض نمی کنند، مدت زمان زیادی را صرف اجرای این گیم ها می کنند. ساختار بازی های استراتژی اصولا بسیار سرگرم کننده و اعتیادآور است.

سری گیم های Civilization

 

بازی Civilization یا تمدن یک بازی استراتژی و مدیریتی است که فقط بخش بسیار جزیی آن به مبارزه میپردازد. این بازی یکی از معروف ترین بازی های استراتژی غیر جنگی است که در آن تمرکز بر روی ساخت یک تمدن و پیشرفت آن است. در این بازی شما رهبری یک کشور را بر عهده دارید و باید برای مسیر پیشرفت آن تصمیم گیری کنید.

بازی های ANNO

 

گیم های ANNO که توسط شرکت یوبیسافت عرضه می شوند نیز مانند سری بازی های Civilization بر روی مدیریت تمرکز دارند. تفاوت این بازی با Civilization در نوع مدیریت آن است. در بازی های ANNO تمرکز بر روی پیشرفت یک کشور در دوره های زمانی مختلف نیست، در عوض بازیکن خود را درگیر ساخت و توسعه یک شهر و کنترل وضعیت اقتصادی آن می کند.

Two-point Hospital

 

اگر مدیریت یک تمدن و یا یک شهر برایتان بسیار بزرگ و پیچیده است گیم هایی مثلTwo-Point Hospital می تواند گزینه مناسب تری برایتان باشد. در این بازی شما مدیریت یک بیمارستان را به عهده میگیرد. در این بازی تصمیمات شما برای مدیریت بیمارستان جزیی تر و ریز بینانه تر است. بازی های مشابه زیادی در این سبک وجود دارد مثل Planet Coaster، Space Company Simulator و Sim Companies.

سری گیم های Total War

 

اگر عناصر مدیریتی بازی های ANNO و Civilization برایتان جالب است، اما به جنگ و مدیریت نیرو های نظامی نیز علاقه دارید، بازی بهتر از سری بازی های Total War نخواهید یافت. در این بازی شما رهبری یک کشور را بر عهده دارید و در کنار توسعه و گشایش شهر های بیشتر، هدف نهایی شما غلبه بر تمامی دشمنان اطرافتان است.

Warhammer و Warhammer 40K

 

هیچ لیستی از گیم های استراتژی بدون اشاره به بازی های Warhammer کامل نیست. بازی های استراتژی وارهمر عموما بر روی جنگ وکشتار تمرکز دارند، اما در این بین استثناهایی نیز وجود دارد. به طور مثال بازی Total Warhammer که تا به حال سه نسخه از آن عرضه شده است با بقیه بازی های این سری متفاوت است. این بازی عناصر مدیریتی بازی Total War را با نبرد های خونین سری بازی های Warhammer مخلوط کرده است.

Dota 2

 

شاید برخی اعتقاد داشته باشند که جای گیم Dota 2 در لیست بازی های استراتژی نیست. سبک این بازی درواقع MOBA است و در آن 10 بازیکن در تیم های 5 نفره به مبارزه می پردازند. با این حال این بازی پر از تصمیمات استراتژی است که مسیر بازی را رقم می زند. انتخاب شخصیت درست، انتخاب مسیر های درست حرکت، مدیریت قابلیت ها، مدیریت پول و آیتم های خریداری شده، همه و همه جزو تصمیماتی استراتژی است که بازیکن باید اتخاد کند. پیشرفت در این بازی نیز مستلزم یاد گرفتن دقیق تمامی این استراتژی ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *